top of page
Zoeken

Soa Aids campagne

Bijgewerkt op: 3 jul

Recensie Adformatie:


Het panel is enthousiast over de aanpak van de hiv-campagne en

hoopt op vrije mediaruimte van een medium.

Adformatie: ā€œWat zijn dit mooie films. Die verdienen een groot publiek. De creatie is heel erg mooi. Documentaire-achtig. Bioscoopfilms. Dit vertelt het verhaal goedā€.


ree

Het uitdagende aan deze campagne is de ā€œen-enā€: dus homoseksualiteit die in bepaalde culturen niet of onvoldoende geaccepteerd is gecombineerd met een ziekte die nog steeds (helaas) in de taboesfeer zit. Ik vraag me af, als het doel is om op 0 nieuwe Hiv-gevallen te komen, of deze extra dimensie van andere culturen en/of geloof dan juist slim is of een extra barriĆØre?


ree

In deze campagne spelen die andere culturen een rol, maar de hoofdrol is voor liefde en ontdekking. Als daar Hiv om de hoek komt kijken, slaat de angst toe. Mooi dat er aandacht wordt gevraagd. Wat ik knap vind, is dat er met respect rond het gevoelige onderwerp wordt gefilmd. Dat voel je als kijker meteen. De films trekken je naar binnen. En dan niet met een belerend vingertje. Gewoon mensen (in dit geval mannen) die zoekend zijn. En in die zoektocht stuiten op een ziekte en dan daarin stappen moeten maken. Petje af voor de regisseur. Wat zijn dit mooie films. Die verdienen een groot publiek.

ree

Vorige week lanceerden we de nieuwe Soa Aids Nederland / Man tot Man campagne, gericht op homo- en bi-mannen die zich zelden tot nooit laten testen op hiv. Het werd een bijzonder project waarvoor we de vrijheid kregen om vanaf ā€œscratchā€ een maatschappelijk bewust en gewaagd idee te ontwikkelen.

ree

Opdrachtgever: Soa Aids Nederland / Man tot Man Communicatie adviseur: Arjan van Bijnen

Regie&edit: Sander Ligthart

Producer: Jorrit Gerritsen

Casting: July Janssen

Styling: Sanne Prins

Production Design: Nathalie Veen

geluid: Wouter van OpdorpSound

Design: Nando Eweg

Set Productie: Chris Bolt

ree

ree

Ā 
Ā 
Ā 

Opmerkingen


bottom of page