Soa Aids campagne
- Mind Your Story
- 4 dec 2023
- 2 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 3 jul
Recensie Adformatie:
Het panel is enthousiast over de aanpak van de hiv-campagne en
hoopt op vrije mediaruimte van een medium.
Adformatie: āWat zijn dit mooie films. Die verdienen een groot publiek. De creatie is heel erg mooi. Documentaire-achtig. Bioscoopfilms. Dit vertelt het verhaal goedā.

Het uitdagende aan deze campagne is de āen-enā: dus homoseksualiteit die in bepaalde culturen niet of onvoldoende geaccepteerd is gecombineerd met een ziekte die nog steeds (helaas) in de taboesfeer zit. Ik vraag me af, als het doel is om op 0 nieuwe Hiv-gevallen te komen, of deze extra dimensie van andere culturen en/of geloof dan juist slim is of een extra barriĆØre?

In deze campagne spelen die andere culturen een rol, maar de hoofdrol is voor liefde en ontdekking. Als daar Hiv om de hoek komt kijken, slaat de angst toe. Mooi dat er aandacht wordt gevraagd. Wat ik knap vind, is dat er met respect rond het gevoelige onderwerp wordt gefilmd. Dat voel je als kijker meteen. De films trekken je naar binnen. En dan niet met een belerend vingertje. Gewoon mensen (in dit geval mannen) die zoekend zijn. En in die zoektocht stuiten op een ziekte en dan daarin stappen moeten maken. Petje af voor de regisseur. Wat zijn dit mooie films. Die verdienen een groot publiek.

Vorige week lanceerden we de nieuwe Soa Aids Nederland / Man tot Man campagne, gericht op homo- en bi-mannen die zich zelden tot nooit laten testen op hiv. Het werd een bijzonder project waarvoor we de vrijheid kregen om vanaf āscratchā een maatschappelijk bewust en gewaagd idee te ontwikkelen.

Opdrachtgever: Soa Aids Nederland / Man tot Man Communicatie adviseur: Arjan van Bijnen
Regie&edit: Sander Ligthart
DOP: Jeroen Simons
Producer: Jorrit Gerritsen
Casting: July Janssen
Styling: Sanne Prins
Production Design: Nathalie Veen
geluid: Wouter van OpdorpSound
Design: Nando Eweg
Gaffer: Emile Groenewoud
Set Productie: Chris Bolt






Opmerkingen