top of page
Home
Visie | Team
Werkwijze
CSRD & ESG
Campagnes
Nieuws
Contact
More
Use tab to navigate through the menu items.
CAMPAGNES
Alle categorieën
Video afspelen
Video afspelen
00:35
Een Opkikkerdag is ongelofelijk!
TV commercial Stichting Opkikker - opkikkerdag 2024 production: Sounds Like Film agency: Monks Amsterdam creative direrctor: Niels de Wit producer: Jorrit Gerritsen D.O.P.: Jeroen Simons editor: Rogier Gerritsen
Video afspelen
Video afspelen
01:23
ontmoetingen - trailer
100 jaar ABP Director: Sander Ligthart
Video afspelen
Video afspelen
02:40
Mutsaersstichting | "Scherp" | Voorlichtingsfilm
Het doel van de Mutsaersstichting: mensen laten zien wat huiselijk geweld met mensen doet en dat hulpverlening beter kan en moet. Opdracht: De aanpak van huiselijk geweld schiet ernstig tekort terwijl er verbetering mogelijk is. Daar moesten hulpverleners en decisionmakers van overtuigd worden. Oplossing: We plaatsten acteurs in de schoenen van kwetsbare gezinnen en hun hulpverleners. We lieten hen ter voorbereiding op hun rol in gesprek gaan met ervaringsdeskundigen en namen de kijker zo mee in het verhaal van kwetsbare mensen. De film sleepte al diverse awards in de wacht. De film is onderdeel van een grootschalige campagne die hèt verschil moet maken bij betrokkenen, hulpverleners, politie en justitie. Script en Regie: Sander Ligthart
Video afspelen
Video afspelen
01:07
Min. SZW | "Meld arbeidsuitbuiting" | awareness video
Voor de campagne "Help arbeidsuitbuiting voorkomen" kregen we de kans om een filmische sfeer neer te zetten in deze awareness video. Helaas zijn de kenmerken van arbeidsuitbuiting niet altijd even goed waar te nemen. Ism The Odd Shop schreven we een script waarin op symbolische wijze kenbaar wordt gemaakt waar arbeidsuitbuiting plaatsvindt. regie: Louis van Zwol productie : Jorrit Gerritsen & Arjan Oosterbaan D.O.P.: Steve Walker editing: Rogier Gerritsen grading: Gerhard van der Beek Muziek: Nando Eweg bureau: The Odd shop
Video afspelen
Video afspelen
09:46
Chiquita | "Behind the blue sticker" | Branded Documentary
150 jaar bananenteelt, pionier in duurzaamheid. Deze film laat zien hoe Chiquita helpt om een positieve impact te creëren door de principes van duurzaamheid in al haar bedrijfspraktijken te implementeren onder het initiatief ‘Behind the Blue Sticker’. Regie : Sander Ligthart DOP: Jeroen Simons
Video afspelen
Video afspelen
00:45
Voedingscentrum | "Eetwissel" | tv commercial | Social
Deze campagne voor tv en online maakten we voor het Voedingscentrum. Gezond eten is best een uitdaging. Voor iedereen. Er is geen magisch dieet. Het zit 'm in je gewoontes. Die pas je niet 1-2-3 aan. Daarvoor zijn de eetwissels verzonnen: kleine veranderingen in je leefstijl. Bij elke wissel zorg je beter voor jezelf en het milieu. bureau : Truman Agency klant: Voedingscentrum
Video afspelen
Video afspelen
10:19
Boskalis | "making the difference together" | corporate video
Regisseur Sander Ligthart maakte deze corporate video voor Boskalis over het verschil maken door samenwerking.
Video afspelen
Video afspelen
01:05
Soa Aidsfonds NL | "The Last Mile" | Awareness campagne
Een mooie recensie in de Adformatie : "Wat zijn dit mooie films. Die verdienen een groot publiek. De creatie is heel erg mooi. Documentaire-achtig. Bioscoopfilms. Dit vertelt het verhaal goed". In mei 2023 lanceerden we de nieuwe Soa Aids Nederland / Man tot Man campagne, gericht op homo- en bi-mannen die zich zelden tot nooit laten testen op hiv. Het werd een bijzonder project waarvoor we de vrijheid kregen om vanaf "scratch" een maatschappelijk bewust en gewaagde serie films te ontwikkelen. creatie en copy: Sounds Like Film Regie&edit: Sander Ligthart Producer: Jorrit Gerritsen DOP: Jeroen Simons Casting: July Janssen Styling: Sanne Prins Production Design: Nathalie Veen Geluid: Wouter van Opdorp Sound Design: Nando Eweg Gaffer: Emile Groenewoud Set Productie: Chris Bolt Opdrachtgever: Soa Aids Nederland / Man tot Man Communicatie adviseur: Arjan van Bijnen
Video afspelen
Video afspelen
01:07
EkoPlaza | "Samen 'n gezonde wereld | Tv commercial
We kiezen samen voor een gezonde en duurzame wereld. dat is waar EkoPlaza voor staat. Om dit tot leven te brengen, ontwikkelden we deze "slice of life" commercial. Regie : Mattijs Mollee
Video afspelen
Video afspelen
01:36
Overheid | "BOB campagne" | live-stream video
In samenwerking met Reclame bureau Roorda en Douwe Bob hebben we een serie unieke Facebook Live stream afleveringen geproduceerd voor de campagne #15jrBob.
Video afspelen
Video afspelen
02:36
Bureau Jeugdzorg | "Geen kind buitenspel" | awareness video
Regisseur Sander Ligthart maakte deze aangrijpende film voor bureau Jeugdzorg Noord-Holland. Ieder kind heeft het recht om op te groeien tot een gezonde en evenwichtige volwassene. Dat gaat niet altijd vanzelf. Soms is hulp nodig voor het kind of de ouders, soms ook voor het hele gezin. Bureau Jeugdzorg Noord-Holland komt op voor de rechten en plichten van kinderen en jongeren (0-18 jaar) in Noord-Holland.
Video afspelen
Video afspelen
00:30
Min. Volksgezondheid | "Help een stopper" | tv commercial
1 op de 5 zwangere vrouwen schijnt gewoon door te gaan met roken. Reden voor de Rijksoverheid er een campagne aan te wijden. In samenwerking met Publicis en Regisseur Louis van Zwol maakten we deze tv commercial voor de overheid Regie : Louis van Zwol Productie : Jorrit Gerritsen DOP: Rutger Storm
Video afspelen
Video afspelen
06:38
Fairtrade Original | "Guatemala" | branded documentary
Deze branded documentaire voor Faitrade original laat zien hoe boeren in Guatemala op een eerlijke en duurzame wijze hun koffiebonen fabriceren en daar een goed leven van kunnen hebben. Als eerste Fairtrade organisatie ter wereld werkt Fairtrade Original nauw samen met boeren en producenten in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Dit doen ze met een missie: boeren in staat stellen om een leefbaar inkomen te bereiken. Regie en DOP : Jeroen Simons
Video afspelen
Video afspelen
01:23
Pastridor | "Simply Good" | Brand Film
Het marketing team van Pastridor vroeg ons een reeks online video's te ontwikkelen waarmee ze hun food producten konden laten stralen. Pastridor streeft ernaar food professionals te inspireren om succesvol en creatief te zijn door hun professionele leven een klein beetje gemakkelijker te maken en tegelijkertijd goed te zijn voor mens en planeet. Opdrachtgever: Läntmannen - Pastridor Strategie : Frans Brand Regie & Edit: Rogier Gerritsen Producer: Jorrit Gerritsen Productie Manager: July Janssen Muziek: Nando Eweg en Melcher Meirmans DOP: Jeroen Simons Styling: Sanne Prins & Meike Bolt Production Design: Minoek Egberink Fotografie: Claire Witteveen Table Top fotografie: Twenty Ten Food Stylist: Robert Rem Gaffer: Emile Groenewoud Grading: Martijn de Haas Make up: Lindelotte van der Meer
Video afspelen
Video afspelen
01:43
Solidaridad | "Goed Goud" | Awareness video
Eten, kleren en sieraden leggen vaak een lange weg af voordat ze in de winkel liggen. Zo ook goud. Boeren en arbeiders in ontwikkelingslanden worden in de productie en handel niet altijd eerlijk behandeld en het milieu lijdt vaak schade. Veel factoren spelen hierbij een rol. Solidaridad pakt die aan. En mobiliseert actief alle spelers – van boer tot multinational, van overheden tot consument. Zo maken ze de wereld eerlijker en duurzamer. Deze video gaat over goud en en de weg naar "goed Goud". Bewustwording speelt daar een grote rol in. Regie: Sander Ligthart
Video afspelen
Video afspelen
08:33
De Jeugd- en Gezinsbeschermers | "Schelden doet geen pijn" | awareness video
Soms gaat het in een gezin niet zoals het zou moeten. De Jeugd- en Gezinsbeschermers bieden op verschillende manieren hulp. Misschien is de situatie uit de hand gelopen en beslist de kinderrechter dat een kind een tijdje ergens anders moet wonen of dat ouders hulp krijgen bij de opvoeding. Onze Regisseur Sander Lighthart werkte deze aangrijpende scene uit met een compact filmteam. Script en Regie : Sander Lighthart
Video afspelen
Video afspelen
05:40
's Heeren Loo | "Helpt je Verder" | voorlichtingsfilm
Deze film is gemaakt voor de Nederlandse zorginstelling "'s Heeren Loo". Het verhaal van een kind met het syndroom van Down, verteld vanuit drie verschillende perspectieven. Regie : Gabriel Bauer
Video afspelen
Video afspelen
01:47
Vredestein | "Heritage 100 years" | Heritage video
Deze heritage film maakten we in het kader van het 100 jarig bestaan van Vredestein. Vredestein vroeg ons om de historie van dit oer Hollandse product uit te lichten dmv een krachtige terugblik op 100 jaar Vredestein. Een mix van historisch beeldmateriaal en beelden uit verschillende corporate commercials die we afgelopen 10 jaar maakten voor Vredestein, resulteerde in deze dynamische terugblik op een onderscheidend merk. Script, Regie en edit: Rogier Gerritsen Productie : Jorrit Gerritsen DOP: Jeroen Simons Muziek: Nando Eweg
Video afspelen
Video afspelen
02:05
Vredestein Agriculture | "Live the land" | Brand Film
🎗🏆🎗Trots dat we Goud hebben gewonnen op het #automotiveAward Festival in Frankfurt met de door ons ontwikkelde #Brandfilm: "Live the land" voor Apollo Vredestein. Gedurende de vier seizoenen volgden we deze boeren familie, en portretteerden we hun agrarische leven en hoe ze gebruik maken van de landbouwdivisie producten van Vredestein. De film is in verschillende talen en verschillende lengtes door ons uitgebracht voor online gebruik waaronder social media, Agri en automotive tentoonstellingen, instore en websites. Regie: Rogier Gerritsen Producer: Jorrit Gerritsen D.O.P.: Jeroen Simons Creatie en script: Sounds Like Film Copy: Robert van der Lans Cast: Renato Brabants, Kailan Bakx, Henrico Prod.manager: Arjen Oosterbaan Runner: Alexander Frencken Drone operator: Rogier Gerritsen Gaffer: Friso Pankonin Art: Eva Bierman Styling: Sanne Prins Grading: Martijn de Haas Sound Design: Nando Eweg Post: Sounds Like Film
Video afspelen
Video afspelen
00:50
Vilans | "antibiotica resistentie" | Online voorlichtingsvideo
Als kennisorganisatie voor zorg en ondersteuning werkt Vilans aan verschillende projecten en programma's om de langdurige zorg te verbeteren. In een studio bouwde we dit fictieve lab en filmden we met zorg professionals uit heel Nederland die letterlijk hun handtekening hebben gezet achter deze boodschap. Regie: Rogier Gerritsen Opdrachtgever: Vilans voice over: Krista Arriëns productie: Jorrit Gerritsen edits: Rogier Gerritsen Muziek: Nando Eweg Bureau: The Odd Shop
Meer laden
bottom of page